Regulamin

REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ W RAMACH SERWISU INTERNETOWEGO
www.dluginfo.pl

prowadzonego przez:
Charms Sp. z o.o.
ul. Zamieniecka 80/158, 04-158 Warszawa
NIP: 5252503648
REGON: 142897230
KRS: 0000383212
EORI: PL525250364800000
EU VAT: PL5252503648

Rachunek bankowy prowadzony w Santander Bank Polska:
w PLN: 83 1090 1753 0000 0001 3587 8915
Kod SWIFT/BIC banku Santander: WBKPPLPP

Dane kontaktowe:
adres email:
telefon: 601 333 444

§ 1. Definicje

Terminy pisane w Regulaminie z wielkiej litery, niezależnie od formy gramatycznej, w której zostaną użyte, będą miały następujące znaczenie (w kolejności alfabetycznej):

  1. Dane Osobowe – dane osobowe w rozumieniu przepisu art. 4 pkt. 1 RODO, czyli informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej, dotyczące Klientów będących osobami fizycznymi, jak również innych do osób fizycznych składających oświadczenia woli lub dokonujących czynności faktycznych w imieniu i na rzecz Klientów.
  2. Dzień Roboczy – każdy dzień tygodnia kalendarzowego począwszy od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych ustawowo od pracy.
  3. Klient– osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych (w tym osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą), osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której obowiązujące przepisy prawa przyznają prawo do nabywania prawa oraz zaciągania zobowiązań, składająca Zamówienie lub zawierająca Umowę w ramach Serwisu.
  4. Kodeks Cywilny– ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny.
  5. Konsument – Klient będący konsumentem w rozumieniu przepisu art. 221 Kodeksu cywilnego, a mianowicie Klient będący osobą fizyczną dokonującą czynności prawnej (składającą Zamówienie lub zawierającą Umowę) niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  6. Polityka Prywatności – dokument regulujący bezpieczeństwo ochrony prywatności i przetwarzania Danych Osobowych.
  7. Regulamin – niniejszy dokument zatytułowany „Regulamin Świadczenia Usług Drogą Elektronicznych przez Charms Sp. z o.o. w ramach Serwisu Internetowego wraz z wszystkimi Załącznikami.
  8. RODO – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), które obowiązuje od dnia 25 maja 2018 roku.
  9. Serwis– serwis internetowy prowadzony przez Charms Sp. z o.o. dostępny pod następującym adresem: www.dluginfo.pl, za pośrednictwem którego Klient może złożyć Zamówienie, a po jego przyjęciu przez Charms Sp. z o.o. zawrzeć Umowę z Charms Sp. z o.o..
  10. Treści Cyfrowe – treści (content) w postaci informacji przesyłanych drogą elektroniczną, prezentowane przez Charms Sp. z o.o. w ramach Serwisu, które mogą obejmować: informacje, dane i tym podobne, dostarczane Klientowi przez www oraz pocztą e-mail.
  11. Umowa – umowa o świadczenia Usług zawarta pomiędzy Charms Sp. z o.o. jako świadczącą Usługę / Usługi oraz Klientem jako nabywającym Usługę / Usługi, będąca jednocześnie w przypadku Konsumentów umową zawieraną na odległość w rozumieniu przepisów Ustawy o Prawach Konsumenta.
  12. Usługa – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Charms Sp. z o.o. na rzecz Klienta na podstawie Umowy, polegająca na dostarczeniu Klientowi zamówionych przez niego informacji, według zasad określonych w Regulaminie.
  13. Ustawa o Ochronie Danych Osobowych – ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych, obowiązująca do dnia 24 maja 2018 roku, po którym to dniu zastosowanie w zakresie ochrony Danych Osobowych znajduje RODO.
  14. Ustawa o Prawach Konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 1014 roku o prawach konsumenta.
  15. Zamówienie– oświadczenie woli Klienta w przedmiocie zamiaru nabycia określonej Usługi / Produktów, Informacji, złożone przez Klienta, za pośrednictwem środków porozumienia się na odległość, takich jak poprzez stronę www Serwisu, określające jednoznacznie co najmniej następujące dane rodzaj i liczbę Usług / Produktów, dane Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy pomiędzy Klientem nabywającym Usługę a Charms Sp. z o.o. jako świadczącą Usługę.
§ 2. Warunki ogólne
  1. Wszelkie transakcje dokonywane w ramach Serwisu przez Klientów (w tym przez Konsumentów) podlegają zasadom określonym w Regulaminie. Przed dokonaniem transakcji prosimy o dokładne zapoznanie się z wszystkimi postanowieniami Regulaminu.
  2. Treść strony www Serwisu, wszystkie opisy treści Cyfrowych i Usług oraz inne informacje udostępnione przez Charms Sp. z o.o. są wyłącznie zaproszeniem do zawarcia Umowy, a tym samym nie stanowią oferty w rozumieniu przepisu art. 66 Kodeksu Cywilnego.
  3. Wszystkie ceny podawane przez Charms Sp. z o.o. w Serwisie wyrażone są w polskich złotych i są cenami wyrażonymi jako kwoty brutto (zawierające podatek od towarów i usług tj. VAT).
  4. Charms Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do zmiany cen Usług prezentowanych na stronie internetowej Serwisu, wprowadzania nowych Usług w ramach Serwisu i modyfikowania treści strony internetowej Serwisu. Zmiany cen mogą dotyczyć wszystkich Usług prezentowanych w ramach Serwisu, nawet jeśli Usługi prezentowane są w ramach akcji promocyjnych. Zmiana cen nie dotyczy Zamówień przyjętych przez Charms Sp. z o.o. do realizacji.
  5. Podstawowym warunkiem technicznym skorzystania z Usług za pośrednictwem Serwisu jest posiadanie (a) urządzenia technicznego (w tym urządzenia mobilnego) umożliwiającego dostęp do Internetu oraz strony internetowej Serwisu, (b) dostępu do Internetu (c) przeglądarki internetowej dowolnego typu zainstalowanej na tym urządzeniu oraz (iv) konta poczty elektronicznej (e-mail).
  6. Charms Sp. z o.o. zastrzega, że wszelkie Treści Cyfrowe prezentowane na stronie www Serwisu mają charakter ogólny, nie stanowią rozwiązania dla konkretnego stanu faktycznego, zaś ich bezpośrednie zastosowanie w indywidualnej sprawie może wymagać dodatkowej indywidualnej konsultacji. W celu uzyskania takiej indywidualnej konsultacji (która nie jest objęta ceną danej Usługi) lub w razie jakichkolwiek wątpliwości Klient powinien się kontaktować drogą elektroniczną na adres:
§ 3. Zawarcie Umowy i realizacja Zamówienia

1.Zamówienia można składać za pośrednictwem środków porozumienia się na odległość, tj. poprzez stronę www Serwisu, 24 (dwadzieścia cztery) godziny na dobę.

2.W celu przyjęcia przez Charms Sp. z o.o.zamówienia do realizacji, poza wskazaniem zamawianej Usługi, należy:

a) podać następujące dane:

  • imię i nazwisko;
  • adres e-mail;
  • numer telefonu kontaktowego (opcjonalnie);
  • ewentualnie dane niezbędne do wystawienia faktury (w tym NIP Klienta), zaś w przypadku Konsumentów informację o chęci uzyskania faktury i dane niezbędne do wystawienia faktury (w tym NIP Konsumenta);

b) zaakceptować Regulamin – poprzez zaznaczenie (kliknięcie) odpowiedniego checkboxu (nr 1);

c) wskazać, że Klient zawiera Umowę jako Konsument, tj. w celach niezwiązanych bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową – poprzez zaznaczenie (kliknięcie) odpowiedniego checkboxu (nr 2);

albo

wskazać, że Klient zawiera Umowę nie jako Konsument, tj. w celach związanych bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową – poprzez niezaznaczenie (pozostawienie odznaczonego) odpowiedniego checkboxu (nr 2);

d) w przypadku Konsumenta wyrazić zgodę na rozpoczęcie świadczenia Usługi przed upływem 14-dniowego (czternastodniowego) terminu do odstąpienia od Umowy – poprzez zaznaczenie (kliknięcie) odpowiedniego checkboxu (nr 3) – w takim wypadku zamawiane Usługi  zostaną dostarczane Konsumentowi przez Charms Sp. z o.o. w ramach Usługi niezwłocznie, nie później niż w terminie 3 (trzech) Dni Roboczych od dnia zaksięgowania płatności na rachunku bankowym Charms Sp. z o.o.;

albo nie wyrazić zgody na rozpoczęcie świadczenia Usługi przed upływem 14-dniowego (czternastodniowego) terminu do odstąpienia od Umowy – poprzez niezaznaczenie (pozostawienie odznaczonego) odpowiedniego checkboxu (nr 3) – w takim wypadku zamawiane Usługi zostaną dostarczane Konsumentowi przez Charms Sp. z o.o.  w ramach Usługi po upływie 14-dniowego (czternastodniowego) terminu do odstąpienia od Umowy, pod warunkiem uprzedniego zaksięgowania płatności na rachunku bankowym Charms Sp. z o.o.;

e) dokonać zapłaty wskazanej na stronie www Serwisu ceny brutto zamawianej Usługi.

3. Podanie przez Klienta danych wskazanych w postanowieniu ust. 2 lit. a) niniejszego paragrafu, akceptacja Regulaminu, jak również wskazanie, czy Klient zawiera Umowę jako Konsument lub nie jako Konsument, są dobrowolne, aczkolwiek są niezbędne w celu należytej realizacji przez  Charms Sp. z o.o. Zamówienia złożonego przez Klienta. A zatem Charms Sp. z o.o. zastrzega brak możliwości przyjęcia Zamówienia do realizacji w przypadku niepodania którejś z powyższych danych lub w przypadku braku akceptacji Regulaminu lub braku informacji, czy Klient zawiera Umowę jako Konsument lub nie jako Konsument.

O zasadach przetwarzania przez Charms Sp. z o.o. Danych Osobowych podanych przez Klienta stanowią postanowienia § 7 Regulaminu, jak również Polityka Prywatności.

Wyrażenie przez Konsumenta zgody na rozpoczęcie świadczenia Usługi przed upływem 14-dniowego (czternastodniowego) terminu do odstąpienia od Umowy, jest również dobrowolne, aczkolwiek niezbędne, jeżeli Konsument chce otrzymać Treści Cyfrowe zamawiane w ramach Usługi wcześniej, niż upływie 14 (czternastu) dni kalendarzowych od daty akceptacji Zamówienia przez Charms Sp. z o.o.

4.Płatności powinny być realizowane przez Klienta poprzez płatności online dostępne w ramach Serwisu.

5.W celu umożliwienia Klientowi uzyskania w przyszłości dostępu do wszelkich istotnych postanowień Umowy  – po zaksięgowaniu płatności na swoim rachunku bankowym – potwierdza Zamówienie poprzez wysłanie na wskazany przez Klienta adres e-mail podsumowania Zamówienia wraz z istotnymi informacjami o nim, w szczególności cenie zamówionej Usługi, zaś w przypadku Konsumentów również informacji o prawie odstąpienia od Umowy wraz z wzorem formularza odstąpienia od Umowy oraz treścią Regulaminu (o ile Konsument nie wyraził zgody na rozpoczęcie świadczenia Usługi przed upływem 14-dniowego (czternastodniowego) terminu do odstąpienia od Umowy .

6.Wraz z datą przyjęcia przez Charms Sp. z o.o. Zamówienia do realizacji (zgodnie z postanowieniem ust. 6 niniejszego paragrafu) dochodzi do zawarcia Umowy pomiędzy Klientem jako nabywającym Usługę a Charms Sp. z o.o. jako świadczącym Usługę.

7.Charms Sp. z o.o.dostarcza Klientowi zamówione Usługi na adres Klienta podany podczas składania Zamówienia, które są zapisane w formacie określonym na stronie www Serwisu, w zakładce opisującej daną Usługę, nie później niż w terminie:

a) 3 (trzech) Dni Roboczych od dnia zaksięgowania płatności na rachunku bankowym Charms Sp. z o.o. w przypadku Zamówienia składanego przez Klientów niebędących Konsumentami, jak również w przypadku Zamówienia składanego przez Konsumentów, którzy wyrazili zgodę na rozpoczęcie świadczenia Usługi przed upływem 14-dniowego (czternastodniowego) terminu do odstąpienia od Umowy;

b) po upływie 14-dniowego (czternastodniowego) terminu do odstąpienia od Umowy, pod warunkiem uprzedniego zaksięgowania płatności na rachunku bankowym Charms Sp. z o.o.  – w przypadku Zamówienia składanego przez Konsumentów, którzy nie wyrazili zgody na rozpoczęcie świadczenia Usługi (tj. dostarczenie zamawianych Treści Cyfrowych) przed upływem 14-dniowego (czternastodniowego) terminu do odstąpienia od Umowy.

§ 4. Konsumenckie prawo do odstąpienia od Umowy
  1. Konsumentowi przysługuje na podstawie przepisu art. 27 Ustawy o Prawach Konsumenta prawo do odstąpienia od Umowy (jako umowy zawartej na odległość w rozumieniu przepisów Ustawy o Prawach Konsumenta), bez podania przyczyny, z zastrzeżeniem poniższych postanowień niniejszego paragrafu.
  2. Konsument ma prawo do rezygnacji z Zamówienia do momentu realizacji Usługi przez Charms Sp. z o.o. (tj. do momentu otrzymania zamówionej informacji). W takim przypadku Charms Sp. z o.o.  zwróci Konsumentowi uiszczoną przez Konsumenta należność z tytułu nabycia Usługi – zwrot nastąpi w formie w jakiej wpłata została wniesiona.
  3. Prawo do odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy o dostarczanie Treści Cyfrowych – jako że nie są one zapisane na nośniku materialnym – jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy i po poinformowaniu go przez Charms Sp. z o.o. o utracie prawa odstąpienia od Umowy (zgodnie z przepisem art. 38 Ustawy o Prawach Konsumenta).
  4. W przypadku braku wyraźnej zgody Konsumenta na to, aby spełnianie świadczenia (dostarczenie zamówionych Treści Cyfrowych) rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy, Konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy w terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych od momentu akceptacji Zamówienia przez Charms Sp. z o.o., a do zachowania powyższego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  5. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Konsument może złożyć na formularzu, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu, bądź w innej formie zgodnej z przepisami Ustawy o Prawach Konsumenta. Oświadczenie o odstąpieniu można także przesłać drogą elektroniczną na następujący adres e-mail: .
  6. Charms Sp. z o.o. niezwłocznie potwierdzi Konsumentowi na e-mail (podany przy składaniu Zamówienia lub inny jeżeli został podany w złożonym oświadczeniu o odstąpieniu od Umowy) otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
  7. W przypadku odstąpienia od Umowy przez Konsumenta jest ona uważana za niezawartą.
  8. Charms Sp. z o.o. niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 (siedmiu) dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy złożonego przez Konsumenta zwróci mu wszystkie dokonane przez niego płatności.
  9. Charms Sp. z o.o. dokonuje zwrotu zapłaty przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsumentowi.
§ 5. Reklamacje
  1. Charms Sp. z o.o. ponosi wobec Konsumenta odpowiedzialność za wady produktów na zasadach określonych w przepisach art. 556 i następnych Kodeksu Cywilnego (rękojmia za wady). Charms Sp. z o.o. jest zobowiązany sprzedać i dostarczyć Konsumentowi Informacje Cyfrowe bez wad. Konsumentowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji w przypadku, gdy Treści Cyfrowe mają wadę, są błędne.
  2. Reklamację można złożyć w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty e-mail na adres:
  3. Reklamacja powinna zawierać:
  • imię i nazwisko Konsumenta;
  • nazwę Usługi oraz datę jej zakupu;
  • datę wystąpienia / stwierdzenia wady;
  • opis i rodzaj dostrzeżonej wady,
  • żądanie Konsumenta związane z reklamacją.

Jeżeli zgłoszenie nie zawiera danych wskazanych w postanowieniu ust. 3 niniejszego paragrafu lub dla rozpatrzenia reklamacji niezbędne są dodatkowe dane, Charms Sp. z o.o. zwróci się do Konsumenta, nie później niż w terminie 5 (pięciu) dni kalendarzowych od dnia zgłoszenia, o jego uzupełnienie.

  1. Jeżeli dostarczone Treści Cyfrowe mają wadę, Konsument może żądać obniżenia ceny albo odstąpić od Umowy, chyba że Charms Sp. z o.o. niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta wymieni Treści Cyfrowe wadliwe na wolne od wad albo wadę usunie. Niezależnie od wymienionych wyżej uprawnień Konsument może również żądać wymiany Treści Cyfrowych na wolne od wad albo usunięcia wady.
  2. Charms Sp. z o.o. ustosunkuje się do żądań Konsumenta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych od dnia otrzymania żądania Konsumenta. Jeżeli Sprzedający nie ustosunkował się do żądania Konsumenta w podanym wyżej terminie, żądanie Konsumenta uważa się za uzasadnione. Zwrot kosztów w przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji przez Charms Sp. z o.o. będzie dokonywany w sposób ustalony z Klientem, w terminie do 14 dni roboczych od momentu poinformowania Klienta o rozstrzygnięciu reklamacji na Jego korzyść.
  3. Wyłącza się odpowiedzialność Charms Sp. z o.o. z tytułu rękojmi za wady w przypadku Klientów niebędących Konsumentami.
§ 7. Przetwarzanie Danych Osobowych przez Charms Sp. z o.o.
  1. Klient, podając swoje Dane Osobowe, przyjmuje do wiadomości, że będą one przetwarzane przez Charms Sp. z o.o. wyłącznie w celu realizacji złożonego Zamówienia oraz zawartej Umowy, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą).
  2. Osoby fizyczne składające oświadczenia woli lub dokonujące czynności faktycznych w imieniu i na rzecz Klientów, Charms Sp. z o.o. swoje Dane Osobowe, przyjmują do wiadomości, że będą one przetwarzane przez Charms Sp. z o.o. wyłącznie w celu realizacji złożonego Zamówienia oraz zawartej Umowy, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora).
  3. Administratorem danych w rozumieniu art. 4 pkt. 7 RODO, w odniesieniu do Danych Osobowych przekazywanych Charms Sp. z o.o. przez Klientów lub osoby fizyczne składające oświadczenia woli lub dokonujące czynności faktycznych w imieniu i na rzecz Klientów, jest Charms Sp. z o.o..
  4. Dane Osobowe będą przetwarzane przez Charms Sp. z o.o. przez okres realizacji Zamówienia, jak również przez okres 30 (trzydziestu) dni kalendarzowych po upływie okresu przedawnienia roszczeń wynikających z Umowy.
  5. Odbiorcami Danych Osobowych mogą być zaufane osoby trzecie, które świadczą na rzecz Charms Sp. z o.o. usługi informatyczne (w tym hostigodawcy, administratorzy informatyczni, operatory serwera pocztowego) i księgowe, jak również bankom – w przypadku konieczności dokonania zwrotu płatności na rzecz Klienta.
  6. Charms Sp. z o.o. jest zobowiązany do ochrony Danych Osobowych przekazywanych przez Klientów lub osoby fizyczne składające oświadczenia woli lub dokonujące czynności faktycznych w imieniu i na rzecz Klientów, zgodnie z wymogami wynikającymi z obowiązujących w tym zakresie przepisów RODO.
  7. Klientom oraz osobom składającym oświadczenia woli lub dokonującym czynności faktycznych w imieniu i na rzecz Klientów, które podały Charms Sp. z o.o. swoje Dane Osobowe, przysługuje prawo dostępu do ich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a ponadto prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Szczegóły odnośnie powyższych uprawnień są zawarte w Polityce Prywatności.
  8. Podanie Danych Osobowych przez Klienta lub osoby fizyczne składające oświadczenia woli lub dokonujące czynności faktycznych w imieniu i na rzecz Klientów, jest dobrowolne, aczkolwiek jest niezbędne w celu należytej realizacji przez Charms Sp. z o.o. zamówienia złożonego przez Klienta. A zatem Charms Sp. z o.o. zastrzega brak możliwości przyjęcia Zamówienia do realizacji w przypadku braku podania wymaganych Danych Osobowych.
  9. Szczegóły związane z przetwarzaniem Danych Osobowych przez Charms Sp. z o.o.  znajdują się w Polityce Prywatności, znajdującej się pod następującym adresem: ADRES URL POLITYKI PRYWATNOŚCI
§ 8. Postanowienia końcowe
  1. Żadne z postanowień Regulaminu nie ma na celu naruszenia praw Konsumenta przysługujących mu zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. Nie może być również̇ w ten sposób interpretowane, gdyż w przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z powszechnie obowiązującym prawem, Charms Sp. z o.o. deklaruje bezwzględne podporządkowanie się i stosowanie tego prawa w miejsce zakwestionowanego postanowienia Regulaminu.
  2. Aktualna wersja Regulaminu jest zawsze dostępna dla Klienta na stronie internetowej Serwisu pod następującym adresem: ADRES URL STRONY Z REGULAMINEM W trakcie realizacji Zamówienia Klienta obowiązuje Regulamin zaakceptowany przez niego przy składaniu Zamówienia, za wyjątkiem sytuacji, w której Konsument uzna go za mniej korzystny od aktualnego i poinformuje Charms Sp. z o.o. o wyborze aktualnego jako obowiązującego.
  3. Wszelkie uwagi lub pytania odnośnie funkcjonowania Serwisu należy kierować drogą elektroniczną poprzez przesłanie korespondencji na następujący adres e-mail: . Usługodawca zastrzega uprawnienie do odpowiedzi na wybrane pytania.
  4. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem stosuje się odpowiednie powszechnie obowiązujące przepisy prawne, w tym przepisy Kodeksu Cywilnego, Ustawy o Prawach Konsumenta oraz ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  5. Kwestie sporne pomiędzy Charms Sp. z o.o. a Konsumentem, jeśli Konsument wyrazi taką wolę, rozwiązuje się na drodze postępowania mediacyjnego lub sądu polubownego. Konsument posiada możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji oraz dochodzenia roszczeń od Kancelarii, w szczególności poprzez zwrócenie się:
  6. a)    do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów z bezpłatnym wnioskiem o wystąpienie do Kancelarii w sprawie ochrony praw i interesów Konsumenta (na zasadach wynikających z przepisów ustawy z 16 lutego 2007 roku o ochronie konkurencji i konsumentów) albo
  7. b)   do Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej bezpłatnym, pisemnym wnioskiem o wszczęcie procedury mediacji zmierzającej do polubownego zakończenia sporu cywilnoprawnego między Konsumentem a Kancelarią (na zasadach wynikających z przepisów ustawy z 15 grudnia 2000 roku o Inspekcji Handlowej).
  8. Ewentualne spory pomiędzy Klientem a Charms Sp. z o.o. mogą być poddane pod rozstrzygnięcie sądu powszechnego właściwego według przepisów ustawy z dnia 17 listopada 1964 roku – Kodeks postępowania cywilnego.
  9. Sprzedający informuje o możliwości rozwiązywania sporów pomiędzy Charms Sp. z o.o. a Konsumentem drogą elektroniczną za pomocą platformy ODR (online dispute resolution), dostępną pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 roku w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich).

Regulamin obowiązuje od dnia 08-12-2023 roku.